Lukrativní výzvou pro mě bylo sestavení více čtyřnápravových nákladních vagonů na sypké materiály k již dříve představené lokomotivě IRIS, sestavené po vzoru amercických lokomotiv z převážně nových náhradních dílů. Osm vagonů není stále konečné číslo. V dohledné době v příchozí zásilce budou další doobjednané červené drobné díly a budou sestaveny tyto stejné vagony další minimálně tři. Každý vagon je sestaven z 318 - 326 dílů, včetně náležitých detailů.
Pro masívní výstavbu vagonů, vozidel, letadel, lodí, drážních objektů, městských částí, hradů a jiných zajímavých staveb vhodných do aktuálně připravovaného rozsáhlého "kolejiště ve sklepě" je zapotřebí hromady Lego dílů. V současné době eviduji ve svých skladovacích prostorech již přes 130 kg Lega v dílech nových i použitých všech možných barev a tvarů. Přehlednost zachovávají různé organizéry, kufry horizontální i vertikální. Hotové stavby a díla jsou nafocena a uložena do skladovacích prostor, nebo vystavena na různých výstavách po Evropě. Ačkoli je velmi složité připravit pro novou Lego výstavbu při omezeném prostoru vše Lego na jednom místě, vždy pro dané téma lze najít kus prostoru a stavět nové objekty. Sice se jedná o nákladný koníček, ale o to větší bývá příjemný pocit z radosti ohromených návštěvníků nejen těchto stránek, ale po předchozí domluvě i mého kolejiště.
Modifikace Metrolineru do podoby nákladní soupravy je originálním řešením při přebytku důležitých dílů. Jedná se o čtyřnápravové vagony, tři prostorné kryté s posuvnými vraty a dva otevřené s třemi tradičními kontejnery 4x8 studů také v barvách Metroliner. Lokomotiva byla představena již dříve, došlo pouze k drobným kosmetickým úpravám na střeše a v interieru. V dohledné době pbudou sestaveny další nové nákladní vagony v těchto exkluzivních barvách.
Při dostatku šedých kostek lze modifikovat i obyčejný dvounápravový vagon na sypké materiály v barvách Metroliner. Velmi významným prvkem jsou šedé nápravy a samozřejmě šedá podvozková deska s dírou pro možnost mezinápravového spodního vyprazdňování. V současné době drobnou vadou na kráse je pouze absence dvoustranně šikmých šedých kostek na krajních vagonech. Pro srovnání vagon ve středu je věrnou kopií dle návodu 4536 Hopper vagonu, včetně těchto čtyř dílů. V blízké době bude postavena i dvounápravová diesel lokomotiva k těmto - i jiným dvounápravovým vagonům.